دستگیری نماینده جشنواره برلین

دستگیری نماینده جشنواره برلین در ایران با ۶۰ فیلم زیرزمینی

دادستان تهران تایید کرد؛ دستگیری نماینده جشنواره برلین با ۶۰ فیلم زیرزمینی و غیرمجاز

 

خبر بازداشت نماینده جشنواره فیلم برلین که چندی پیش در رسانه ها و فضای مجازی در قالب شنیده مطرح شد و درباره جزئیات آن چندان اطلاعی دردسترس نبود، با توضیحات امروز از سوی دادستان تهران همراه شد. به گزارش بانی فیلم، جعفری دولت آبادی گفت: نماینده جشنواره فیلم برلین با ۶۰ فیلم زیرزمینی دستگیر شده است.

دستگیری نماینده جشنواره برلین

دستگیری نماینده جشنواره برلین

وی همچنین با مساله دار  نامیدن آنکه لوکه و نیز برخی هنرپیشگان خارجی که به ایران می آیند، خواستار حساسیت درباره ورود آنان به کشور شد.

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت آبادی در نوزدهمین نشست شورای معاونین دادستان تهران با موضوع اجرای احکام، که روز یکشنبه چهاردهم آذرماه سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت زندان‌ها و قضات اجرای احکام چند ناحیه از دادسرای تهران، برگزار شد.

موضوع ورود برخی افراد مساله‌دار به کشور را مورد توجه قرار داد. وی با انتقاد از عدم حساسیت برخی نهادها و مسؤولان نسبت به این مهم، به عنوان نمونه اظهار داشت: اخیرا خانمی به نام «آنکه لوکه» وارد کشور شده و پس از ارتباط‌گیری با برخی محکومان فتنه، با به همراه داشتن بیش از شصت فیلم زیرزمینی و غیرمجاز قصد خروج از کشور را داشت که حین خروج دستگیر شد.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به نمونه‌های دیگری از ورود افراد مساله‌دار به کشور، از جمله برخی هنرپیشه‌ها که در مدلینگ فعالیت می‌نمایند‌؛ و طرح این سوال که این اشخاص چگونه وارد کشور می‌شوند، از مسوولان خواست ضمن بررسی، به این سوال پاسخ دهند و با حساسیت نشان دادن به موضوع، از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری نمایند.

ایوبی:  در انتظار لیست فیلم‌های توقیف شده هستیم

رئیس سازمان سینمایی گفت: در انتظار لیست فیلم‌های توقیف شده از سوی دادستانی هستیم طبعا با نمایش فیلم ‌های غیرمجاز برخورد خواهد شد.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی با حضور در جشنواره سینما حقیقت در گفت‌وگو با فارس درباره فیلم‌هایی که به صورت غیر مجاز در چمدان نماینده جشنواره برلین کشف و ضبط شده است، گفت: خانم لویکه بیش از ۱۲ سال است که به ایران رفت و آمد می‌کند و امسال اولین سالی نیست که وی به ایران آمده و فیلم‌هایی را برای جشنواره برلین دیده و انتخاب کرده است. برخی از رسانه‌ها به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویا اولین بار است که به ایران سفر کرده است.

وی در مورد غیرمجاز بودن فیلم‌ها گفت: ما هم در انتظار لیست فیلم‌های توقیف شده در چمدان خانم لویکه هستیم به محض اعلام فیلم‌ها تعداد مجاز و غیر مجاز بودن آن مشخص خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه هر فیلمی که مجوز نمایش از وزارت ارشاد نداشته باشد در هر کشوری نمایش داده شود غیر قانونی است و طبعاً با آن برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :

دانلود فیلم Breathe 2024

دانلود فیلم Breathe 2024

نام های فیلم:  نفس بکش -نفس کشیدن – (Breathe) بازیگران:  جنیفر هادسون،