سخنرانی مسعود جعفرى جوزانى سرمایه گذاران فیلم کورش کبیر

جعفری جوزانی: امیدوارم تا ۲ سال آینده فیلم کورش بزرگ را ببینیم

سخنرانی مسعود جعفرى جوزانى در بین سرمایه گذاران فیلم کورش کبیر

همایش اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری – ۷ آبان ۹۵ – فیلم کورش بزرگ

فیلم کورش بزرگ مسعود جعفرى جوزانى فیلم کورش کبیر

فیلم کورش بزرگ مسعود جعفرى جوزانى فیلم کورش کبیر

کوروش کبیر، بخش بزرگى از هویت ملى ماست

امیدوارم موفق شوم هر چه زودتر ساخت فیلم سینمایى «کوروش کبیر»

را به پایان برسانم تا فرزندانمان در آینده، ما را زیر سوال نبرند

به گزارش رسیده، این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در میان جمعی از مسوولان کشور در دومین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر و همزمان با روز  کوروش گفت: جمعه ۷ آبان ماه، روز جهانی [روز جهانی نیست] کوروش پدر ایران زمین است.

کسى که چندین سال است تلاش مى کنم از زندگى و اندیشه هاى انسان دوستانه او فیلمى بسازم. و در این راه، قرار است به کمک دوستان، شهرکی بنا کنیم، براى انجام این کار بزرگ، کسانى پا پیش گذاشته‌اند از؛ شیراز، تفرش، شاهرود و چندین جای دیگر داوطلبانى پا پیش گذاشته‌اند، امروز هم از زادگاهم، ملایر اما از حرف تا عمل فرسنگ‌ها راه است، امیدوارم همه چیز درست پیش برود، این روزها فقط به یک چیز اطمینان دارم و این که همگام با اندیشه و اراده ملت بر انجام این کار بزرگ مصمم هستم و همین به من انگیزه ادامه کار و تلاش می‌دهد. مگر نه اینکه تاریخ بارها نشان داده که پیروزى با اراده است؟

 

وی همچنین گفت: ممنون که مرا دعوت کرده‎اید و سپاس که پا به پاى من براى جذب سرمایه تلاش می‌کنید؛ بله، ما اراده کرده‌ایم و می خواهیم به کمک همدیگر از اندیشه انسان دوستانه اولین پایه گذار حکومت چند ملیتى و بنیان گذار آزادى و برابرى شهروندان على رغم نژاد، زبان و باورهاى دینى در مقابل قانون پرده‌ بردارى کنیم. مى خواهیم با هم سرمایه‌گذار جذب کنیم، مى‌خواهیم به هم کمک کنیم تا آرزو و اراده ملى تحقق پیدا کند.

 

مى خواهیم به کمک هم باور کنیم که رانت خواران دزد، همه ایرانیان نیستند. و هنوز نیک کرداران و پاک دستان و نیک اندیشان پاسداران این سرزمینند. و چه خوب که امروز در کنار قومى هستم که اولین امپراتورى قانون محور را در جهان پى ریخته است. به کمک شما یاران امیدوارم در دو سال آینده، بتوانیم فیلم سینمایی «کوروش کبیر» را هم ببینیم.

بتوانیم هویت ملی مان را احیا بکنیم و از پرواز نهراسیم، پرنده براى پرواز به دو بال نیاز دارد و این هویت ملی یکى از بال هاى اوست. واقعیتى که در کلان کشور، همه با آن موافق هستند؛ منتهی گاهی بعضی ها از امام هم مسلمان تر هستند و در پایین چوب لای چرخ می‌گذارند.

نویسنده و کارگردان سریال «در چشم باد» در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلى هزینه دادیم و خیلی طول کشید تا هم خودمان ، هم مسوولین فرهنگی مان باور کنیم که هویت ایرانى همان رستم دستان است که شیر خدا را کامل مى کند هم او که مولانا جلال الدین آرزو می کند، تا بپذیریم کوروش بخش بزرگ و انکار ناپذیرى از هویت ملى ماست. تا بال پرنده و نیاز به پرواز را انکار نکنیم تا باور کنیم که تاریخ در ما و با ما جاری ست ، و تاریخ گواهى می دهد که پدران و مادران ما از دیر باز موحد و از تبار نیکان، پاک دستان، نیکوکاران، نیک کرداران و نیک اندیشان متمدنى بودند که حکومتى تا به امروز قابل بحث و انسانى را بنیان گذاشتند. خب چه عیبی دارد که فرزندان ما بدانند که ایرانى مسلمان و زرتشتی، کلیمی و مسیحی، را فرهنگ ایرانى به هم پیوند داده است و همواره در تنگناهاى تاریخ این ملت محکم و استوار یار و یاور هم بوده و هستند.

وی در ادامه افزود: حکومت رسانه می‌خواهد و رسانه هم به هنر نیاز دارد. موسیقی می خواهد، تئاتر و سینما و فوتبال و چه و چه مى خواهد. اوایل انقلاب نوار ضبط می کردیم و با شیوه هاى مختلف برای امام می فرستادیم؛ آن موقع، هنرها را در چهارچوب هاى قابل قبول تعریف می کردیم تا اهمیت رسانه و هنرهاى مورد نیاز آن بررسى شود. تا از بالا تکلیف هنر و موسیقی روشن بشود؛ تا اگر از بالا فتوا دادند و قانون درست شد آمد، دیگر از پایین، کسانى که خود را از امام هم مسلمان تر می‌دانند چوب و چماق برندارند و یک دفعه یقه هنرمندان را نگیرند.

«مسعود جعفرى جوزانى» در ادامه سخنانش در دومین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر گفت: ما مشکل داریم، سرمایه ترسو است و به دنبال سود است، سرمایه امنیت می‌خواهد و این مساله فقط مربوط به ملایر نیست ، کجای دنیا یک ملت یک روز صبح بیدار می‌شود و مى‌بیند سه تومان پولش تبدیل به یک تومان شده ؟ خب در چنین شرایطى که هر روز ارزش پول آب می‌رود؛ کدام سرمایه‌دارى حاضر است ریسک بکند؟ در شرایطى که کسانى هم که با به جاى تکیه به استعداد، فقط و فقط با استفاده از رانت، سرمایه‌اى به دست مى‌آورند، به محض اینکه سرمایه‌یشان زیاد می‌شود، برمی‌دارند، فرار می‌کنند؛ یا به کانادا و یا به اروپا می‌روند، در آنجا هم معمولا یک کلاهبرداری سر آنها را کلاه می‌گذارد و همه سرمایه آنها را می‌خورد؛ یعنی سرمایه ملت به وسیله عده‌اى نالایق به بیرون از کشور می‌رود.

جعفری جوزانی در ادامه اظهار داشت: در آن سال هاى جنگ، یک انسان شریف، عزیز و ایران دوست از کانادا به ایران آمد، آن موقعی که فرش ماشینی هم گیر نمی‌آمد، خب زمان جنگ بود و کمبودها، اما زندگى با همه شکوه ادامه داشت. مردم عاشق می‌شدند، عروسى مى‌کردند، جیب‌ها خالى اما دل‌ها بهم نزدیکتر از امروز بود. برای نمونه کسانی که می‌خواستند جهاز دخترشان را تهیه بکنند، چیزى گیرشان نمى‌آمد. بله در چنین روزهایى مهندس «مروج» از کانادا به ایران آمد. این آدم چند کارخانه در اطراف شیراز احداث کرد؛ فرش درست می‌کرد و در اختیار مردم می‌گذاشت. بعد از مدتی که گذشت از وزارت کار، نامه‌‌ای به دستش رسید، اول فکر کرد که می‌خواهند تشویقش کنند، ولی وقتى به وزارت کار رفت متوجه شد که انجمن اسلامی کارگران از وی شکایت کرده که با آستین کوتاه به کارخانه آمده است، کارخانه‌ای که زن نیز در آنجا وجود نداشت، او هم در نهایت کارخانه‌ها را بست و کشور را ترک کرد.

وی همچنین گفت: سرمایه با چنین شرایطى چه جوری می‌تواند به این کشور بیاید؟ سرمایه امنیت می‌خواهد؛ اگر کارگر، اتحادیه‌ای تشکیل می‌دهد باید در جهت امنیت شغل و درآمدش باشد. یعنى ایجاد تشکیلات کارگرى و دلیل پیدایش آن باید معلوم باشد،که مثلا می‌خواهد حقش را بگیرد، حقوق و منافعش را بالا ببرد، ولی به شما چه ربطی دارد که من آستین کوتاه می‌پوشم؟ گشت ارشادى؟ پلیسى؟ چه کاره هستی که یقه من را می‌گیری؟

مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سریال «در چشم باد» در پایان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بسترسازی فرهنگی، امنیت و اعتماد می‌خواهد، شما از بالا حق ندارید، شب بخوابید و صبح بیدار شوید بگویید دلار شد سه هزار تومان و بعدتر هم نتوانى جلوى سقوط هر روزه پول را بگیرى. الان هم که هر روز پول ما بى‌ارزش‌تر مى‌شود و دلار بالاى ٣۶٠٠ تومان بفروش مى‌رسد. خب این یعنی زیان، این یعنی تولیدکننده ورشکست، یعنى کم‌رنگ‌ترشدن هر روز سفره ملت، خب سرمایه‌گذار بیچاره هم حق دارد بپرسد تو سرمایه من را کنترل مى‌کنى، نه من! بعد از آن طرف، نرخ من را هم، باز تو کنترل می‌کنی و اجازه نمى دهى که بازار این نرخ واقعى را تعیین بکند. طبیعى است که در چنین شرایطى آدم‌هاى درجه یک کنار بکشند و بعد، آدمهای درجه دو می‌آیند و پشت سر آنها هم رانت‌خوارها می‌آیند و در نهایت اینکه فامیل سببى یا نسبى چه کسى باشند؛ کشتى عظیم مملکت را به گل مى‌نشانند. صاحبان اندیشه هم لال مى‌شوند و کنار می‌کشند.

دومین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با حضور تعدادی از مسوولان کشور، از جمله؛ «اکبر ترکان» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، دکتر «امین حسین رحیمی» معاون دادستان کشور، دکتر «احمد احمدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر «اقبال شاکری و «الهه راستگو» عضو شورای شهر تهران، «عبدالعظیم رضایی» فرماندار ویژه شهرستان ملایر، دکتر «علیرضا رضایی» شهردار شهرستان ملایر، اساتید دانشگاه، سرمایه‌گذاران، دانشجویان و … دیروز پنجشنبه ۶ آبن ماه جاری در سالن خلیج فارس واقع در باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار شد.

دانلود فیلم کوروش کبیر | گالری عکس از کورش بزرگ

خبرهای تازه از فیلم کورش کبیر

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :