پرویز پرستویی شریعتمداری بهرام بیضایی

پاسخ دندان شکن پرستویی به شریعتمداری در دفاع از بیضایی

 

پرویزپرستویی:

«بس کنید. شما با اسم بردن از استاد بیضایی بزرگ نمی شوید!»

 

پاسخ دندان‌شکن هنرمندان به شریعتمداری! (شریعتمداری از بهرام بیضایی، به عنوان «کارگردان فراری» نام برده بود و از نامگذاری یک جشنواره تیاتر به نام بیضایی انتقاد کرده بود.)

پرویز پرستویی شریعتمداری بهرام بیضایی

پرویز پرستویی شریعتمداری بهرام بیضایی

پرستویی در اینستاگرام خود نوشت: «آقای شریعتمداری، شما می‌دانید راجع به چه کسی حرف می‌زنید؟ واقعاچگونه بخودتان اجازه میدهید که در مورد استاد مسلم عرصه ادبیات و نمایش ومدافع فرهنگ پارسی، استاد بهرام بیضایی حرفی بزنید؟ شما بهتره به همان کار اصلی خودتان بپردازید.

بس کنید. شما با اسم بردن ازاستاد بیضایی بزرگ نمی شوید. و بنده هم قرارنیست ،ایشان را به کسی بشناسانم. چون همه ملت ایران،چه مردم عوام،وچه فرهنگیان واهل ادب و نمایش، وکسانی که دلشان برای ایران زمین می تپد، اورا خوب می‌شناسند. فقط به شما یادآورمیشوم واز یک اثر از استاد نام می برم، فیلم نامه، فیلم سینمایی (روزواقعه)غیر از سینما، یکی از افتخارات صداوسیمای ایران است،که هرساله در ایام دهه محرم ،بمناسبت شهادت امام حسین(ع)نشان می دهد. استاد بیضایی هر مرام مسلکی دارد ،بدانید از شما بهتر اسلام رامی شناسد.ازخدای بزرگ خواهانم که سایه استاد بیضایی را از سر فرهنگ و هنر ایران زمین کم نکند».

تینا پاکروان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به نوشته روزنامه کیهان درباره بهرام بیضایی واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاکروان در این باره در اینستاگرام نوشت:

«حمله امروز کیهان به یک استاد و اسطوره صداى خفته در حنجره‌مان را فریاد مى کند. چه کسى از ایران فرار کرده که شما چنین گستاخانه و بى مهابا از فرار مى گویید؟ کسى که بیش از همه دلش براى ایران و ایرانى و زبان پارسى تپید و بیش از شمارگان سن شما تعداد آثارش است که یکى از یکى بیشتر ایرانى است و عاشق این مرز و بوم. اینکه او امروز اینجا نیست از بى‌عرضگى کسانى است که تا بود به چوب تهمت و افترا زدندش و چون رفت دو پاره شدند. کسانى چون شما به فحاشى و تهمت ادامه دادند (مطابق معمول همیشه) و کسان دیگرى به دست و پایش فتادند که برگرد و بساز، آنهم نه از سر عشق به استاد و این سینما بلکه بیشتر بدنبال ستاره‌اى بر دوششان بودند نشان پیروزى در قدرت بازگرداندن او به وطنش که هنوز و همیشه دلش برایش بیش از ما و شما مى‌زند .

افتخار کنید که هنوز بعد از سى و چند سال که از انقلاب مى‌گذرد اینهمه عاشقان حسین نتوانستند متنى درخور او بنویسند که آن استاد … نوشت و هنوز «روز واقعه» بهترین اثر عاشورایى شماست . بیرون از ایران هم در بهترین دانشگاه‌ها از ایران و فرهنگ ایرانى مى گوید . تا کجا با یاوه اساتید این مرز و بوم را مى‌رانید و دل زخمى مى کنید ؟! این انگشت شمار انسان والا براى ما حرمت دارند .حواسمان به واژه ها باشد که بیهوده از دهان برنیاید که براى پارسى ماندن بسیارى از آنها همین اساتید خون دل‌ها خوردند . استاد شما هنوز و همیشه براى من و امثال من در قله‌اید.»

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :

دانلود فیلم Breathe 2024

دانلود فیلم Breathe 2024

نام های فیلم:  نفس بکش -نفس کشیدن – (Breathe) بازیگران:  جنیفر هادسون،