اعتراض بو ویلیمون به دونالد ترامپ

کارگردان خانه‌ پوشالی: این ظالم ستمگر (ترامپ) را از قدرت برکنار کنید

انتقادهای تند سازنده سریال خانه پوشالی علیه ترامپ

اعتراض بو ویلیمون کارگردان خانه‌ پوشالی در توییتر به دونالد ترامپ

.

.

اعتراض بو ویلیمون به دونالد ترامپ

اعتراض بو ویلیمون به دونالد ترامپ

.

بو ویلیمون که نوشتن فیلمنامه‌ «نیمه ماه مارس» (The Ides of March) و ساخت سریال «خانه‌ی پوشالی»(House of Cards) را در کارنامه‌اش دارد، در صفحه‌ی توییتر شخصی‌اش و طی چند پست به موارد نقض قانونی ترامپ پرداخت و خواهان برکناری این رییس جمهور شد.

.

به گزارس کول عکس؛ روز گذشته بو ویلیمون، سازنده‌ سریال خانه‌ پوشالی در برگه توییترش ۲۵ پست ضد دونالد ترامپ منتشر و علیه او اعلام جرم کرد. این مجموعه پست‌ها که با عنوان «اعلان مقاومت» (DECLARATION OF RESISTANCE) انتشار یافتند، با این یادداشت او شروع شدند:

.

«هنگامی که در جریان تاریخ آمریکا، برای مردم واجب شود که ملتمان را از دست یک حاکم ستمگر نجات دهند، از برابری برای همه و حقوق حقه‌ی شان برای زندگی محافظت کنند، آزادی و تلاش برای شاد زیستن را از شر تعصب و فساد برهانند، اطمینان یابند که دولتمان همچنان قدرتش را از رضایت مردمش به دست می‌آورد و نه از طریق استبداد، و وقتی رییس جمهوری اقدامات مخربش روی این اهداف اثر بگذارد؛ این حق مردم است که درخواست‌های زیر را از کنگره داشته باشد: اعلام جرم سریع علیه رییس‌جمهور به دلیل جرایمی که مرتکب شده است، و یا برکناری او طبق متمم ۲۵ ام قانون اساسی.»

.

ویلیمون در ادامه با اشاره به تمام جرایمی که دونالد ترامپ مرتکب شده است، نوشت: «دونالد جی. ترامپ در پی اعمال حکومت کاملا ستمگرانه‌اش در ایالات متحده، مرتکب نقض قوانین شده و به جامعه آسیب رسانده است.»

.

او همچنین به اقدامات اخیر ترامپ مبنی بر منع ورود پناهجویان و تصمیمات کابینه‌اش اشاره کرد و در انتها گفت: «شاهزاده‌ای که تک تک اعمالش نشان از ستمگری دارد، صلاحیت حکومت بر مردم آزاد را ندارد. ما تا زمانی که کنگره با استفاده از مکانیسم‌هایی که در قانون اساسی قید شده است، این ظالم ستمگر را از قدرت برکنار نکند، از مقاومت دست نخواهیم کشید.»

.

سریال خانه‌ی پوشالی که ویلیمون علاوه بر نویسندگی،‌ تهیه کنندگی آن را هم بر عهده دارد،‌ داستان فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی را روایت می‌کند، نماینده‌ کنگره‌ای که به تدریج خودش را به مراتب بالای قدرت سیاسی آمریکا می‌رساند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند. تا کنون ۴ فصل از این سریال از شبکه‌ی نت‌فلیکس پخش شده است و فصل پنجم ( و احتمالا آخر) آن ۳۰ ام می امسال پخش خواهد شد. ویلیمون پیش از این سریال،‌ به خاطر فیلمنامه‌ی نیمه‌ی ماه مارس نامزد اسکار شده بود.

.

بن مایه: indiewire

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :