ایران بهترین خط دفاع جهان در سال 2016

ایران بهترین خط دفاع جهان در سال ۲۰۱۶ / زنده باد کی روش

با اعلام رسمی فیفا، تیم ملی ایران،

بهترین خط دفاعی جهان در بازی های رسمی ۲۰۱۶ شناخته شد

زنده باد کارلوس کی روش

ایران بهترین خط دفاع جهان در سال 2016

ایران بهترین خط دفاع جهان در سال ۲۰۱۶

به گزارش” دی اسپورت”:تیم ملی فوتبال با آماری که در بازی‌های رسمی از خود به جا گذاشت، بهترین خط دفاعی در سال ۲۰۱۶ شده است. تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۶ عملکرد خوبی داشته و در ۱۰ بازی رسمی و غیر رسمی‌ شکست نخورده است. این آمار در شرایطی به ثبت شده که شاگردان کارلوس کی‌روش در هفت بازی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه (۲ بازی مرحله مقدماتی و ۵ بازی مرحله نهایی انتخابی) و سه بازی دوستانه آمار خوبی از خود به جا گذاشته‌اند.

تیم ملی در این ۱۰ بازی موفق شده ۲۷ گل به ثمر برساند و فقط دو گل دریافت کرده است. این دو گل هم در دو بازی دوستانه مقابل مقدونیه و پاپوا گینه‌نو وارد دروازه تیم ملی شده و دروازه ایران در بازی‌های رسمی انتخابی جام جهانی باز نشده که این آمار، خط دفاعی ایران را بهترین خط دفاعی دنیا در سال ۲۰۱۶ می‌کند. در صورتی که میانگین گل‌های به ثمر رسیده تیم ملی در سال ۲۰۱۶ را حساب کنیم،

شاگردان کی‌روش در هر بازی میانگین ۲٫۷ گل به ثمر رسانده‌اند. گل‌هایی که البته بیشتر آنها در بازی‌های دوستانه بوده و تیم ملی در سه بازی با مقدونیه (۳ بر یک)، قرقیزستان (۶ بر صفر) و پاپوا گینه‌نو (۸ بر یک) ۱۷ گل به ثمر رسانده است. ایران در هفت بازی رسمی هم ۱۰ گل زده و میانگین ۱٫۴ گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.

تیم ملی در بازی‌های رسمی در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هند را با نتیجه ۴ بر صفر و عمان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم پیروزی ۲ بر صفر مقابل قطر، تساوی بدون گل مقابل چین، پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان و نتیجه مشابه در بازی با کره‌جنوبی و در نهایت تساوی بدون گل مقابل سوریه نتایج بازی‌ها رسمی تیم ملی در سال ۲۰۱۶ بوده است.

بهترین بازیکن ایران در سال ۲۰۱۶ به لحاظ آمار گلزنی سردار آزمون بوده که موفق شده ۸ گل (بازی با هند یک گل، بازی با عمان ۲ گل، بازی با مقدونیه ۳ گل، بازی با قرقیزستان یک گل و بازی با کره‌جنوبی یک گل) به ثمر برساند. رضا قوچان‌نژاد (بازی با کره‌جوبی یک گل و پاپوا گینه‌نو سه گل) و کریم انصاری‌فرد (بازی با قرقیزستان ۲ گل و بازی با پاپوا گینه‌نو ۲ گل) هم با چهار گل در جایگاه بعدی قرار دارند. علیرضا جهانبخش (هند یک گل و قطر یک گل)، مهدی طارمی (قرقیزستان یک گل و پاپوا گینه‌نو یک گل) و احسان حاج‌صفی (هند ۲ گل) هر کدام ۲ گل به ثمر رسانده‌اند. دیگر گل‌های تیم ملی را در سال ۲۰۱۶ مسعود شجاعی (قرقیزستان)، مهدی ترابی (قرقیزستان)، سیدجلال حسینی (ازبکستان)، اشکان دژاگه (پاپوا گینه‌نو) و رامین رضاییان (پاپوا گینه‌نو) به ثمر رسانده‌اند.

تیم ملی تا پایان سال ۲۰۱۶ دیداری نخواهد داشت و پرونده این تیم با همین بازی‌ها و همین آمار بسته شده است. شاگردان کارلوس کی‌روش در حال حاضر هم با ۱۱ امتیاز از پنج بازی دور رفت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در صدر جدول گروه A مسابقات انخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا قرار دارد. تیم ملی با کسب ۲٫۲ امتیاز از هر بازی، آمار خوبی از نظر امتیاز گیری از خود به جا گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :