بیوگرافی دنیل ردکلیف

بیوگرافی دنیل ردکلیف

بیوگرافی دنیل ردکلیف

بیوگرافی دنیل ردکلیف

زندگینامه دنیل ردکلیف

دنیل جیکوب رَدکلیف (به انگلیسی: Daniel Jacob Radcliffe) (زادهٔ ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۹) بازیگر انگلیسی است که با بازی در نقش هری پاتر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید. ردکلیف، حرفهٔ خودش را از ۱۰ سالگی و با بازی در فیلم دیوید کاپرفیلد که، برگرفته از رمان دیوید کاپرفیلد چارلز دیکنز بود، آغاز کرد. آغاز موفقیت‌های او از سال ۲۰۰۱ و زمانی که ۱۱ سال سن داشت، با بازی در نخستین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر به نام هری پاتر و سنگ جادو آغاز شد. پس از آن در طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱، در ادامه مجموعه فیلم‌های هری پاتر، پسران دسامبر و زن سیاه‌پوش و سپس در سال ۲۰۱۳ در کشتن عزیزان شما به ایفای نقش پرداخت.

فیلم‌های دنیل ردکلیف بیش از ۲ میلیارد دلار در آمریکا و، بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌اند.او بارها نامزد دریافت جایزه برای سری فیلم‌های هری پاتر شده که، توانسته در مجموع ۸ جایزه را از باشگاه مطبوعات زنان هالیوود، جایزه ملی فیلم انگلیس، جوایز برگزیده نوجوانان و جایزه برگزیده مردم دریافت کند. ردکلیف با ثروتی معادل بیش از ۵۶ میلیون پوند، پس از گروه قدرتمند وان دایرکشن با ثروتی نزدیک به ۶۰ میلیون پوند، در جایگاه دوم ثروتمندترین نوجوانان در انگلستان قرار دارد.

 

اوایل زندگی

دنیل ردکلیف در ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۹ (میلادی)، در کشور انگلستان و در غرب شهر لندن به دنیا آمد. او تنها فرزند آلن جورج ردکلیف، یک نماینده ادبی و، مارسیا گرشام، استعدادیاب بازیگری و تئاتر بود که در فیلم‌های مختلفی برای شبکه بی‌بی‌سی استعدادیابی می‌کرد. پدر او آلن، از «طبقه کارگر» و از مذهب پروتستان در بن‌بریج، کانتی دان، ایرلند شمالی بود.مادرش مارسیا نیز از یهودیان انگلیس بود. او در آفریقای جنوبی به‌دنیا آمد و در وست‌کلیف-آن-سی، اسکس نیز بزرگ شد. اصلیت خانواده او از روسیه و لهستان است. هم‌چنین پدر و مادر دنیل، هردو در زمان کودکی به بازیگری می‌پرداختند.

دنیل در مدرسهٔ پسرانه ساسکس در میدان کادوگان چلسی درس خواند. او با بازی در اولین نقش خود در مدرسه و در شش سالگی، بازیگری را در مدرسه‌اش آغاز کرد. پس از انتشار اولین فیلم هری پاتر، حضور در مدرسه برای ردکلیف دشوار شد؛ زیرا رفتار او با برخی از دانش آموزان خصمانه شد. هر چند ردکلیف می‌گوید که این مردم بودند که با حسادت خود سعی کردند به «بچه‌ای که نقش هری پاتر را بازی کرد»، ضربه بزنند.در ادامه حرفه بازیگری، ردکلیف مجبور شد تا تحصیل خود را از طریق معلم خصوصی ادامه دهد. او دوران مدرسه‌اش را بی‌فایده و عملکرد خود در مدرسه را خیلی خوب نمی‌داند و، پیدا کردن کار را هم که به گفته خودش «واقعاً دشوار» است را، به آن ترجیح می‌دهد. او پس از اتمام مدرسه به دانشکدهٔ لندن رفت و در آنجا توانست نمره «A» را در آزمون سطح پیشرفته سال ۲۰۰۶ به دست آورد؛ اما بعد تصمیم گرفت تا به جای رفتن به دانشگاه، مدتی استراحت کند. بخشی از دلایل او برای این کار، این بود که او از قبل می‌دانست که می‌خواهد به کار و نوشتن بپردازد و این امر می‌تواند برای او، یک تجربه متعارف دانشگاهی به وجود آورد.

 

دنیل ردکلیف

دنیل ردکلیف

حرفه

او در دسامبر ۱۹۹۹ و زمانی که ده ساله بود، در اولین فیلم حرفه‌ای خود به نام دیوید کاپرفیلد در شبکه بی‌بی‌سی وان، که برگرفته از رمان دیوید کاپرفیلد چارلز دیکنز بود، در نقش دیوید کاپرفیلد جوان بازی کرد که باعث نشان دادن استعداد خود به بینندگان شد. به طوری که تولیدکننده فیلم دربارهٔ او گفت

    دوربین واقعاً او را دوست دارد. معمولاً کارکردن با کودکان دشوار است ولی او یک بازیگر کودک فوق‌العاده است. ما او را به دلیل ویژگی‌های خاص، با نجابت بودن و سادگی‌اش انتخاب کردیم.

او سپس در فوریه ۲۰۰۱، در فیلم خیاط پاناما که دومین فیلم حرفه‌ای او به شمار می‌رفت، به همراه چند تن از بازیگران شناخته شده دیگر از جمله جفری راش و پیرس برازنان به ایفای نقش پرداخت.آغاز موفقیت‌های ردکلیف، از سال ۲۰۰۱ و زمانی که ۱۱ سال سن داشت، آغاز شد. پیش از آن در سال ۲۰۰۰، دیوید هیمن تهیه‌کننده فیلم‌های هری پاتر، از وی خواست تا نقش بازیگر اصلی فیلم به‌نام هری پاتر را در فیلم هری پاتر و سنگ جادو، که برگفته از رمان هری پاتر و سنگ جادو از جی.کی. رولینگ بود را بازی کند.

رولینگ، نویسنده رمان‌های هری پاتر، شخصاً اصرار داشت که از بازیگران بریتانیایی برای این فیلم استفاده شود.سوزی فیگیس به‌عنوان سرپرست انتخاب بازیگرهای فیلم، با کریس کلمبوس و رولینگ در تست‌های انتخاب بازیگری، برای نقش‌های هری، رون و هرمیون منصوب شدند.هم‌چنین کریس کلمبوس، کارگردان فیلم، قبل از تست‌های بازیگری برای بازیگران فیلم و پس از اجراهای ردکلیف در فیلم دیوید کاپرفیلد شبکه بی‌بی‌سی، خواهان حضور او به‌عنوان نقش اول فیلم شد. اما گفته شده بود که پدر و مادر ردکلیف از حضور دنیل به‌عنوان بخشی از فیلم ممانعت کردند. کلمبوس توضیح داد که تداوم خود دردادن نقش اصلی به ردکلیف، دلیل استعفای فیگیس بود. در ادامه دیوید هیمن و کلمبوس موفق به متقاعد کردن پدر و مادر ردکلیف، با قول محافظت از نفوذ رسانه‌ها در زندگی شخصی‌اش شدند و آن دو موافقت کردند که او در نقش هری به بازی بپردازد. اگر چه ردکلیف میزان دستمزدش را برای بازی در فیلم «خیلی مهم» نمی‌دانست، بنا به گزارشی این دستمزد نزدیک به ۱ میلیون پوند اعلام شد.

بعدها ردکلیف اعلام کرد که پس از انتخاب او به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم، «مادرش در تلاش برای متقاعد کردن او برای خارج شدن از فیلم» بود. او در مصاحبه‌اش با روزنامه دیلی میرر گفت: «هم مادر و هم پدر من تجربه‌های بزرگ برای بازیگری را نداشته‌اند؛ و هنگامی که در ابتدا از من خواسته شد تا نقش هری را در فیلم بازی کنم، هر دوی آن‌ها با این خواسته مخالفت کردند. من هم هیچ اطلاعی از این در این زمینه نداشتم و، بدیهی است که آن را از من مخفی نگه دارند. آن‌ها به این دلیل با این موضوع مخالفت کردند، زیرا طبق قرارداد همه هفت فیلم قرار بود در لس آنجلس، کالیفرنیا فیلم‌برداری شود، و این باعث یک تغییر بسیار بزرگ در زندگی من می‌شد.

در ادامه رولینگ، پس از مشاهده تست ردکلیف بسیار مشتاقانه گفت که فکر نمی‌کنم انتخاب بهتری از ردکلیف برای هری پاتر وجود داشته باشد هم‌چنین در سال ۲۰۰۰، دو بازیگر بریتانیایی ناشناختهٔ دیگر به‌نام‌های اما واتسون و روپرت گرینت، از بین هزاران نفر از کودکانی که برای بازی در نقش هرمیون گرنجر و رون ویزلی تست داده بودند، انتخاب شدند. تنها تجربه بازیگری آن‌ها، نمایش‌نامه‌های مدرسه بود. در آن زمان گرینت یازده ساله و واتسون ده ساله بود

 

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :