رونمایی از پوستر جشنواره فجر 95

کلیپ: رونمایی از پوستر جشنواره فجر ۹۵ به دست فرزندان لیلا حاتمی

دانلود ویدیو کلیپ: مراسم افتتاحیه جشنواره فجر ۹۵به یاد علی حاتمی

رونمایی از پوستر جشنواره فجر ۹۵

.

جشنوراه فیلم فجر امسال ۱۳۹۵ به علی حاتمی پیشکش شده است. به همین جهت مانی و عسل پسران لیلا حاتمی و علی مصفا بخشی از این مراسم را اجرا کردند.

.

رونمایی از پوستر جشنواره فجر 95

رونمایی از پوستر جشنواره فجر ۹۵

.

.

.

.

دانلود ویدیو با کیفیت بالاتر

.

.

.

 

اسامی فیلم های جشنواره فجر ۱۳۹۵ / نام کارگردان و معرفی داستان و بازیگران فیلم

 

(با کیلک بر روی نام هر فیلم میتوانید با جزئیات بیشتر آن آشنا شوید )

.

.

 

۱- فیلم کارگر ساده نیازمندیم / کارگردان منوچهر هادی

این فیلم جزو آثار متفاوت سینمای اجتماعی خواهد بود و با روایت مشکلات یکی از قشرهای کم درآمد جامعه امیدواریم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.

بازیگران : آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی (با هنرمندی) بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و (با معرفی) روژین رحیمی طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی

.

 

۲ – فیلم مادری / کارگردان : رقیه توکلی

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی بازیگران فیلم سینمایی «مادری» هستند که به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در شهر یزد فیلمبرداری شده است.

داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.

 

.

 

۳- فیلم ایتالیا ایتالیا / کارگردان : کاوه صباغ زاده

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.

در این فیلم بازیگرانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی  و فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد، علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی فر در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

.

 

۴ – فیلم انزوا / کارگردان : مرتضی علی عباس میرزایی

امیرعلی دانایی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است و علاوه بر او ۵ بازیگر زن از جمله بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و با معرفی لعیا عباس میرزایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح نیز دیگر بازیگران مرد این فیلم سینمایی پربازیگر را تشکیل می‌دهند.

.

 

۵- فیلم نگار / کارگردان : رامبد جوان

بازیگران : نگار جواهریان /  محمدرضا فروتن /  مانی حقیقی /  آتیلا پسیانی /  فریبا کامران /  علیرضا شجاع نوری /  افسانه بایگان /  اشکان خطیبی /  علیرضا آقاخانی /  محمود کریمی /  ایلیا کیوان /  ٰشایان کامروز /  ٰعیسی حسینی

.

داستان : نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر لوطی او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد

.

 

۶- فیلم سد معبر /  کارگردان : محسن قرایی

.

بازیگرانی چون حامد بهداد و باران کوثری که پیش از این در آثاری چون «خانه دختر» و «هفت ماهگی»  تجربه همبازی شدن داشته‌اند، نادر فلاح، نگار عابدی، بهرنگ علوی، اکبر رحمتی، آوا شریفی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی، مرتضی آقا حسینی، عرفان ناصری، امیر سفیدی، بهرام سروری نژاد، علی میلانی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری نیز در لیست بازیگران این فیلم سینمایی قرار دارند.

فیلم سینمایی «سد معبر» دارای موضوعی اجتماعی است که فیلمبرداری آن به صورت کامل در تهران انجام خواهد شد و همانطور که از سابقه سعید روستایی نویسنده فیلمنامه این فیلم با ساخت «ابد و یک روز» پیداست باید منتظر اثری متفاوت از محسن قرایی بود.

.

 

۷- فیلم چراغ های ناتمام / کارگردان مصطفی سلطانی

.

فیلم «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی است که در آن مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، علیرضا استادی و داریوش ارجمند به ایفای نقش می‌پردازند.

۸- ماه گرفتگی / کارگردان : مسعود اطیابی

کامبیز دیرباز و سارا خویینی ها از جمله بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. سازندگان «ماه گرفتگی» از اواسط فیلمبردای برای بازسازی واقعی و طبیعی وقایع سال ۸۸، به خیابانهای شهر تهران آمدند و همین باعث شد که سکوت خبری این فیلم شکسته شود.

.

۹- فیلم یک روز بخصوص (همایون اسعدیان)

در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر اجتماعی است، آمده:حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی،پری ناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال:ایلیا نصر الهی حضور دارند.

.

۱۰- فیلم کمدی انسانی (هادی کریمی)

«کمدی انسانی» یک کمدی موقعیت از زندگی تراژیک فردی است که می بایست برخلاف آنچه در درونش می گذرد نقشی همسان با اکثریت پیرامونش را بازی کند. فیلم روایت زندگی این فرد در چهار دهه مختلف است.

بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، هومن سیدی،  آرمان درویش، لیلا زارع، هستی مهدوی فرد، فرخ نعمتی، مهوش افشار پناه، زینب قادری و بهاره ی کیان افشار با حضور نیکی کریمی همراه با هنرمندان نوجوان ایلیا نصراللهی و سام غفوری به ایفای نقش پرداخته اند.

.

۱۱- فیلم ویلایی ها (منیر قیدی)

طناز طباطبایی / پریناز ایزدیار /  آناهیتا افشار / علی شادمان / ثریا قاسمی و صابر ابر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم درباره زندگی همسران فرماندهان جنگ است که در سال های ۶۲ و ۶۳ روایت می شود. موضوعی که تاکنون سینمای ایران کمتر به آن پرداخته است.

.

۱۲- فیلم گشت ارشاد ۲ (سعید سهیلی)

در خلاصه داستان گشت ارشاد ۲ که توسط سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد تهیه می شود، آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته است. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره… .

حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی.بازیگران این فیلم هستند.

.

۱۳- فیلم سوفی و دیوانه (مهدی کرم پور)

«سوفی و دیوانه» درامی عاشقانه و متفاوت است که فیلمنامه آن توسط مهدی سجاده چی و مهدی کرم پور پس از چندین بار بازنویسی به نگارش در آمده و پس از عاشقانه «پل چوبی» پنجمین فیلم کرم پور در مقام کارگردان است.

امیر جعفری و به آفرید غفاریان به عنوان بازیگران اصلی انتخاب شدند و بازیگران دیگری چون محمدرضا شریفی نیا، سیامک صفری، الهه حصاری و سعید امیرسلیمانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

.

۱۴- فیلم رگ خواب (حمید نعمت الله)

داستان :اوج و فرود رابطه اى میان یک زن و مرد … فیلم درباره اضمحلال یک زن است.

لیلا حاتمى /  کوروش تهامى /  الهام کردا /  لیلا موسوى /  بامداد نعمت الله /  خسرو بامداد /  لیلى فرهادپور /  نوشین تبریزى

.

۱۵ – فیلم پشت دروازه بهشت (علی نوری اسکویی)

.

 

۱۶ – فیلم اسرافیل (آیدا پناهنده)

هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، علی عمرانی، سهیلا رضوی، پوریا رحیمی‌سام ، هدی زین‌العابدین، سودابه جعفر‌زاده و افشین سلیمان‌پور بازیگران «اسرافیل» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مردى که ماهى را دوست داشت بازگشته است. دخترى که بهروز را دوست دارد باز مى‌گردد، مردگان زنده مى‌شوند…»

.

۱۷ – فیلم فراری (علیرضا داودنژاد)

قهرمان فیلم «گلنار» به دل شهر می‌زند و برای رسیدن به هدف خود در حالی که ۱۸ سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری ۸ میلیاردی عکس یادگاری بگیرد و …
بازیگران این فیلم عبارتند از: محسن تنابنده، ترلان پروانه‌، سیامک صفری‌، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد و رضا کیانیان. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تنابنده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.

.

 

۱۸ – فیلم ماجراهای نیمروز (محمد حسین مهدویان)

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

 

۱۹ – فیلم بدون تاریخ بدون امضا (وحید جلیلوند)

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است.»

هدیه تهرانی، ‌امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی، زکیه بهبهانی، ماهان نصیری نیا و جمعی از هنرجویان تئاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش می کنند.

.

۲۰ – فیلم سارا و آیدا (مازیار میری)

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟»

در این فیلم غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش می پردازند.

.

 

۲۱ – فیلم زیر سقف دودی (پوران درخشنده)

فیلم داستان دختری را روایت می کند که در روز ازدواجش، با پیراهن سفید عروسی، مرتکب قتل می شود. قتل نگهبان ساختمانی که در آن به فیلمبرداری و عکاسی مشغول بودند. شیرین نعیمی، دختر جوان و البته قهرمان داستان، راهی زندان می شود و پس از گذشت مدت زمانی و با تلاش های وکیلش، لب به سخن باز می کند و پرده از اسراری برمی دارد…

بازیگران
مریلا زارعی
فرهاد اصلانی
آزیتا حاجیان
هوشنگ توکلی
مریم بوبانی
حسام نواب صفوی
هادی مرزبان
رسول نجفیان
شهرام حقیقت دوست
فریبا متخصص
نفیسه روشن
فرشید زارعی فرد

.

 

۲۲ – فیلم خفگی (فریدون جیرانی)

الناز شاکردوست و نوید محمدزاده ایفاگر نقش های اصلی این فیلم هستند و در کنار آنها پولاد کیمیایی، ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه نیز حضور دارند.

.

 

۲۳ – فیلم پشت دیوار سکوت (مسعود جعفری جوزانی)

امین تارخ، پرویز پورحسینی، حسین پاکدل، سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، سیامک صفری، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی، سمیه نجومی و… بازیگران فیلم جدید مسعود جعفری جوزانی هستند که اسامی آنها به ترتیب حروف الفباست. تست گریم همگی بازیگران نیز تا قبل از آغاز فیلمبرداری انجام شده است.

در خلاصه داستان «پشت دیوار سکوت» که مضمونی  اجتماعی دارد آمده: دختر جوانی به نام ستاره با همه وجود تلاش می کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند… .

.

 

۲۴ – فیلم آذر (محمد حمزه ای)

در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.

نیکی کریمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی «آذر» هستند که برای اولین بار قرار است در یک فیلم سینمایی مقابل یکدیگر به ایفای نقش بپردازند

.

 

۲۵ – فیلم قاتل اهلی (مسعود کیمیایی)

بازیگران: پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی و با حضور ثریا قاسمی.

داستان زندگی جوانی را روایت می کند که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در انتها متوجه می شود برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد…!

.

۲۶ – فیلم تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد)

بازیگران:على مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتى، یسنا میرطهماسب و صابر ابر.لیلى فرهادپور، بهاره ریاحى، سیاوش چراغى‌پور، رویا بختیارى

.

 

۲۷ – فیلم بیست و یک روز بعد (محمدرضا خرمندان)

«بیست و یک روز بعد» تازه ترین محصول حوزه هنری، ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام مرتضی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبه رو می شود.

فیلمنامه این اثر توسط سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی به نگارش درآمده است و ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی، حسین شریفی، مسعود چوبین، مهسا هاشمی، راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی، ابوالفضل باشی و پیمان رسولی در آن نقش آفرینی می کنند.

.

۲۸ – فیلم شماره ۱۷ سهیلا (محمود غفاری)

«شماره ۱۷ سهیلا» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

.

 

۲۹ – فیلم آباجان / کارگردان هاتف علیمردانی

بازیگران : فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانى، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمى، فریبا متخصص، ملیسا ذاکرى، محمدرضا غفارى، محمود نظرعلیان و ماهان نصیرى

خلاصه داستان:روایت خانواده اى که در دهه شصت در شهر زنجان زندگى مى کنند. خانواده اى که جنگ و فضاى آن سال ها تأثیر زیادى روى زندگیشان مى گذارد

.

 

۳۰ – فیلم فصل نرگس / کارگردان نگار آذربایجانی

بازیگران:ریما رامین فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی ، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش

خلاصه داستان:“فصل نرگس” در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه ای امید بخش را به شیوه ای متفاوت روایت می کند.

.

 

۳۱ –  فیلم کوپال  / کارگردان کاظم مولایی

این فیلم قصهٔ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام «دکتر احمد کوپال» است که در روز آخر سال با یک چالش غریب در زندگی‌اش مواجه می‌شود.

بازیگران :لوون هفتوان (کوپال), نازنین فراهانی (فیروزه),  پوریا رحیمی سام (کلیدساز),    شارون (هایکو)

.

 

۳۲ – فیلم خوب بد جلف / کارگردان پیمان قاسم خانی

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدى، سام درخشانى،ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگرى،آزاده صمدی،نسیم ادبى، علی اوجی، رضا کریمى، امیرمهدی ژوله و. . . بازیگران این اثر هستند.

خلاصه داستان: یک کارگردان هنرى سینما از طرف تهیه کننده اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجارى براى بازى در نقشهاى اصلى فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخاب هاى ممکن هستند، اما اگر مى خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهى آنها را به نقش هایشان نزدیک کند، و این کار آسانى نیست. . .

.

 

۳۳ -آئو – کارگردان اصغر یوسفی نژاد

از مجموع این ۳۳ اثر، ۹ فیلم اول سازندگانشان به شمار می‌رود.

.

.

.

 

همچنین ۱۰ فیلم در بخش چشم انداز سینما این چشنواره حضور دارند و در بخش مسابقه نیستند که عبارتند از:

.

 

۱آزاد به قید شرط به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین شهابی

۲- اشنوگل به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری

۳- امپراتور جهنم به کارکارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی

۴- ایستگاه اتمسفر به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی علیرضا قاسمخانی

۵-  فیلم ترومای سرخ به کارگردانی و تهیه کنندگی اسماعیل میهن دوست

۶- فیلم خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه کنندگی عباس اکبری

۷-  فیلم دریاچه ماهی به کارگردانی مریم دوستی و تهیه کنندگی سعید سعدی

۸- فیلم دعوتنامه به کارگردانی و تهیه کنندگی مهرداد فرید

۹- فیلم ماجان به کارگردانی رحمان سیفی آزاد و تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور

۱۰- فیلم یادم تو رو فراموش به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی

.

.

.

 

فیلم های بازمانده جشنواره ۳۵

.

 

فیلم کاناپه (کیانوش عیاری)
فیلم هجوم (شهرام مکری)
فیلم خانه کاغذی (مهدی صباغ زاده)
فیلم بی حساب (مصطفی احمدی)
فیلم بی نامی (علیرضا صمدی)
فیلم گیلدا (کیوان علیمحمدی و امید بنکدار)
فیلم خرگیوش (مانی باغبانی)
فیلم ملی و راه های نرفته اش (تهمینه میلانی)
فیلم بوف کور (احمدرضا معتمدی)
فیلم یواشکی (رضا درمیشیان)
فیلم زرد (مصطفی تقی زاده)
فیلم لرد (محمد رسول اف)
فیلم شنل (حسین کندری)

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :