رامین جوادی اهنگساز ایرانی سریال وست ورد

مصاحبه با رامین جوادی اهنگساز ایرانی سریال وست ورد

رامین جوادی اهنگساز ایرانی سریال وست ورد

رامین جوادی اهنگساز ایرانی سریال وست ورد

 

رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی که با ساخت موسیقی سریال «بازی تاج و تخت» به شهرت رسیده، طی هفته‌های گذشته با «وست‌ورلد» سریال جدید شبکه اچ‌بی‌او دوباره مورد توجه قرار گرفته است. او در گفت‌وگویی درباره ویژگی موسیقی این سریال وسترن-علمی تخیلی صحبت کرده و به استفاده از آهنگ‌های مشهور سبک راک در موسیقی «وست‌ ورلد» اشاره کرده است.

در هر قسمت سریال اجرای پیانوی یکی از آهنگ‌های مشهور گروه‌های راک در سریال «وست‌ورلد» شنیده می‌شود و تماشاگران سعی می‌کنند منبع الهام را بیابند.
جوادی در گفت‌وگو با وب‌سایت «پیچ‌فورک» توضیح می‌دهد که چگونه این آهنگ‌های سبک راک برای سریال مناسب بوده‌اند: «فکر می‌کنم کاملا مناسب و منطبق هستند. مثل آهنگ «درختان پلاستیکی قلابی» (از گروه ریدیوهد). اگر فقط عنوانش را در نظر بگیرید و با «وست‌ورلد» مقایسه کنید؛ چه چیزی واقعی است؟ چه چیزی غیرواقعی است؟ می‌توان به شیوه‌های متنوع تفسیرش کرد.»

همچنین در طول سریال کاور آهنگ‌هایی مثل «بدون غافلگیری» از گروه ریدیوهد، «حفره سیاه خورشید» از گروه ساندگاردن، «سیاه رنگش کن» از رولینگ استونز و «جنگل» از گروه کیور شنیده شده است.

جوادی درباره دنیای خلق شده در سریال جاناتان نولان گفته است: «چیزی که باعث می‌شود دوستش داشته باشم این است که از هیچ ظاهر می‌شود و انتظارش را نداریم. صحنه‌ها و شیوه لباس پوشیدن مردم را می‌بینیم و هرچند فکر می‌کنیم که آنها ربات هستند و کلا برای سرگرمی مدرن ساخته شده‌اند، به این فکر می‌کنیم که افراد مسلط همه‌چیز را دقیق ساخته‌اند، حتی هرآنچه با آن پیانو اجرا می‌شود. آهنگ‌ها از همان زمان می‌آیند. و وقتی آهنگ‌ها مال آن زمان نیست، این مساله یادآوری می‌شود که «صبر کنید ببینم. یک چیزی درست نیست. این واقعی نیست.» این ابزار قدرتمندی‌ست که فقط موسیقی می‌تواند از پسش بربیاید.»

این آهنگساز همچین می‌گوید آن پیانوی در حال نواخته شدن نقش مهمی در سریال و کار او بازی کرده استت: «جونا (جاناتان نولان) به من عکس‌هایی نشان داد که آنها برنامه ریخته بودند تا در تیتراژ آن ربات کامل نشده حاضر باشد و پیانو را بنوازد. من فهمیدم کل قطعات باید حول محور آن باشد. به شکل خودکار همه‌چیز را برایم متفاوت کرد؛ می‌توانستم در یک مسیر کاملا متفاوت برای ساخت موسیقی پیش بروم.»
 

جوادی با اشاره به این نکته که پیانو یک شیوه مینی‌مال بوده است، یادآوری می‌کند که پیانو در سریال مدام تکرار می‌کند که این تم اصلی موسیقی پارک است. او همچنین می‌گوید که با استفاده از آهنگ‌های مدرن امیدوار بوده که تماشاگران به یاد شخصیت‌های دیگر در آن جهان بیفتند: «مثلا با «سیاه رنگش کن» فکر می‌کنید: «اوه، این وقتی بود که هکتور وارد شهر شد و آن تیراندازی بزرگ اتفاق افتاد.» آهنگ فقط شما را یاد آن می‌اندازد. همه‌چیز در آن صحنه‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده است که شامل موسیقی هم می‌شود. این یک رویداد طراحی شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :