دانلود نسخه قاچاق و لورفته فیلم سرخ پوست

نسخه قاچاق و لورفته فیلم سرخ پوست

دانلود نسخه قاچاق و لورفته فیلم سرخ پوست

سرخ پوست اولین نبوده، آخرین هم نیست؟

این روز ها بازار فیلم های قاچاق و لورفته از پرده سینماها بسیار داغ است و این بار قرعه به نام فیلم سرخ پوست افتاده است. در همین تابستان امسال بود که فیلم های بسیار مطرح و پرفروشی همچون تگزاس ۲، مارموز، شبی که ماه کامل شد ، رحمان ۱۴۰۰ و متری شیش و نیم سر از بازار قاچاق در آورده بودند.

در سال های گذشته هم فیلم های محبوبی مانند فروشنده، گشت ۲ و… همین سرنوشت را داشته اند. بیشتر این فیلم ها از روی پرده و با گوشی معمولی ضبط شده اند. در حالتی که حتی برخی از صندلی های سالن هم در تصویر دیده می شوند، کیفیت بسیار پایین صدا نیز مشخصه دیگر این گونه فیلم ها می باشد.

البته در برخی موارد مانند فروشنده نیز نسخه با کیفیت با تگ “اصلاحیه و بازبینی وزارت ارشاد” به بیرون درز کرده بود.

دانلود فیلم سرخ پوست

ولی سوالی که پیش می آید، چرا باید این گونه فیلم های مشهور که هر کدام هزینه های چندین میلیارد تومانی پشت آن ها خوابیده است سر از بازار غیرمجاز در بیاورد و باعث ضرر و زیان های فراوان به سازندگان و سرمایه گذاران آن بشود؟ امروزه قاچاق آثار فرهنگی اسیب های بعضا جبران ناپذیری را بر پیکره این بخش از اصحاب رسانه وارد کرده است.

 

دلایل قاچاق فیلم ها چیست؟

در این بین می توان ۳ دلیل را ذکر کرد:

۱- دلیلی که کاربران و علاقمندان به فیلم و سینما همواره عنوان می کنند، مسیر بسیار طولانی چرخه ساخت یک فیلم و در واقع اکران فیلم تا پخش در شبکه نمایش خانگی می باشد. این زمان برای بسیاری از فیلم ها ۶ ماه و ۱سال و حتی تا ۲ سال هم بوده است در مواردی. چیزی که در کشورهای خارجی اصلا به این شکل نیست. از همان زمان ساخت فیلم، تاریخ اکران و سپس تاریخ پخش الکترونیکی آن از پیش مشخص شده است و در زمان کوتاهی هم این اتفاق می افتد.

گرچه باید شرایط و معذوریت های کمپانی های پخش فیلم در ایران را هم در نظر گرفت. مسایلی مانند دشوار بودن دریافت پروانه پخش، اصلاحیه ها و ممیزی ها، تکثیر دی وی دی و… به هر حال امیدواریم که در آینده شاهد پخش زودتر فیلم ها در بازار نمایش خانگی باشیم. فیلم ها معمولا بین ۷ هفته تا ۲ماه در چرخه اکران قرار می گیرند و علاقمندان انتظار دارند که پس از طی این دوره ۳ماهه، فیلم های محبوبشان را در بازار هم بتوانند خریداری کنند

۲- دلیل دیگر عدم نظارت درست بر مراجعی می تواند باشد که نسخه هایی از فیلم را چه در زمان اکران در سینما و چه پس از آن در اختیار دارند. باید نهاد های نظارتی بالا دست آن ها قرار بگیرند که مانع از در فیلم ها شود. (به مثال فیلم فروشنده و… دقت کنید)

نسخه قاچاق فیلم سرخ پوست

۳- و دلیل آخر و در واقع راهکار آخر هم می تواند تشدید سخت گیری های بیشتر در سینماها و کنترل تماشاچی ها و ممنوعیت شدید تر در راستای عدم فیلمبرداری در سالن ها و پردیس های سینمایی باشد. گرچه در همین زمان کنونی هم محدودیت ها و ممنوعیت های بسیاری وجود دارد. نگارنده بارها با این موضوع از نزدیک روبرو شده است و قصد ما این نیست که زحمات کسانی که در این صنف هستند را نادیده بگیریم. ولی به هر حال وقت یک فیلمی از پرده سینما قاچاق می شود، نشان بر این است که عده ای (و نه همه) در این بین قصور کرده اند و مسلما باید به این مسایل رسیدگی شود.

 

درباره فیلم سرخ پوست چه چیزهایی باید بدانیم؟

سرخ پوست فیلمی از نیما جاویدی، اکران شده از ۱۶ خرداد ۹۸، فروش بسیار خوب ۱۵ میلیاردی را در سینماهای کشور تجربه کرد. پس از این ها درگیر اکران های خارج از کشور بود که به یک باره پخش نسخه قاچاق آن همگان را شوکه کرد. این فیلم شرکت در فستیوال های لندن و سایوپایولو را در کارنامه داشت و در جدیدترین افتخار جهانی که تجربه کرد نیز به جشنواره سالونیکا در یونان می رود. جشنواره جهانی و معروف فیلم سالونیکا از از تاریخ ۹ تا ۱۹ آبان در یونان در حال برگزاری ست.

سرخ پوست را در حالی هنرپیشه های نام آشنایی همچو نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی همراهی کرده اند که در زمان قدیم (پیش از انقلاب) روایت می شود. سال ۱۳۴۶ یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد (نوید محمدزاده)، رییس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند که متوجه می شوند یکی از زندانیان در زندان جدید نیست…

همچنین این فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر ۹۷ به نمایش درآمد و با نامزدی در ۸ رشته، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد.

فیلم سرخ پوست در شبکه نمایش خانگی

اکنون با پخش نسخه غیرمجاز و قاچاق فیلم باید دید که دست اندرکاران آن منتظر می شوند تا فیلم پرروسه معمول خود را برای پخش در شبکه نمایش خانگی طی کند؟ فرضیه ای که بسیار بعید به نظر می رسد. در حالت دوم باید شاهد تسریع این روند و دریافت شتاب زده مجوزها و سایر هماهنگی ها باشیم.

.

انتهای نوشتار…

نگارش شده به وسیله مدیریت وبسایت کول دانلود

فیلم سرخ پوست

دریافت نسخه مجاز و قانونی این اثر:

دانلود فیلم سرخ پوست

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :