پولشویی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد

تایید پولشویی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد

پولشویی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد اثبات شد

.

 پولشویی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد

پولشویی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد

.

.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، دیروز (۱۳ دی ماه) در بخشی از مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری میزان اشاره کرد که اتهام پولشویی محمد امامی،‌ تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» اثبات شده است و این ماجرا عواقبی را برای اهالی سینما در پی خواهد داشت.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، از زمان دستگیری سید محمد امامی در مهرماه امسال فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس پرونده فساد مالی او را در دست بررسی قرار داد  اما تمام اتهامات اثبات نشده باقی مانده بود تا اینکه روز گذشته (۱۳ دی ماه) امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری میزان اشاره کرده که پولشویی سید محمد امامی اثبات شده است.

او در این گفت‌وگو گفته است: «تخلفات این تهیه‌کننده نیز در فراکسیون مبارزه با مفاسد مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و مواردی مربوط به پولشویی وی اثبات شده است که مجلس برای بررسی بیشتر این موضوع را به دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه ارجاع داده است. طبق آماری که در اختیار ما قرار دارد مشخص شده است برخی از تهیه‌کنندگان سینما نیز با گرفتن وام‌های میلیاردی و انجام کارهایی برخلاف قانون برنامه‌های خود را طراحی و اجرایی می‌کنند.»

ماجرا از آنجا شروع شد که چندی پیش محمدرضا محدث خراسانی قائم‌ مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد که سید محمد امامی تهیه‌کننده‌ی سریال شهرزاد با همکاری شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و تنها با یک فقره چک به مبلغ ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق فرهنگیان وام گرفته است.

محدث در مورد نحوه دریافت وام گفت: «سید محمد امامی با یک‌سری روابط توانست با غندالی ایجاد دوستی کند و بعد از آن به بهانه‌ی ساخت سریال شهرزاد ۱۳۰۰ میلیارد تومان تنها با یک فقره چک بابت ضمانت اعتبار کسب کرد؛ درصورتی که طبق قوانین برای دریافت وام‌های کلان می‌بایست ۱۵۰ درصد ارزش وام را مسکن به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهیم، اما آقای امامی با راه نفوذی که پیدا کرد تنها با یک چک وام هزار میلیاردی دریافت کرد؛ البته بعد از دریافت، توانایی پرداخت وام را نداشت.»

او در ادامه در مورد قراردادهای سریال گفت: «معمولا افرادی که درخواست وام‌های کلان می‌کنند با مطرح کردن موضوع پرداخت سود از فروش راه خود را هموار می‌کنند. به عنوان مثال در قراردادهای خود اعلام می‌کنند ۲۰۰ درصد از سود فروش سریال را به شما می‌دهیم. متاسفانه صندوق فرهنگیان به جای اینکه حقوق معوقه معلمان را پرداخت کند وام‌های نجومی را بدون وثیقه به افراد نفوذی پرداخت می‌کنند.»

سید محمد امامی پیش از این تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و سریال‌های مطرحی همچون فیلم تابو، فیلم ابد و یک روز، فیلم خوب بد جلف، سریال شهرزاد ۱ و سریال شاهگوش را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز سمت تهیه‌کننده را در سریال‌های شهرزاد ۲ و ماه تی تی به کارگردانی داود میرباقری و همچنین فیلم کاناپه ساخته کیانوش عیاری را دارد.

مسائلی که برای این تهیه‌کننده  پیش آمده، موجب شده است که این آثار نیز دچار حواشی و مشکلات متعددی شوند به گونه‌ای که توزیع فیلم ابد و یک روز در شبکه نمایش خانگی دچار اختلال شد و به تعویق افتادن پخش این فیلم شرایطی را فراهم کرد تا نسخه قاچاق ابد و یک روز وارد بازار شود و در نهایت مسوولان وزارت ارشاد با هماهنگی صاحبان فیلم مجوز پخش فیلم را به صورت فوری صادر کردند تا جلوی ضرر بیشتر صاحبان این اثر را بگیرند.

همچنین بارها خبر از توقف ساخت سریال شهرزاد ۲ و فیلم کاناپه عیاری به گوش رسیده که این اخبار نگرانی‌هایی را برای کارگردان‌ها و بازیگران این آثار ایجاد کرده است. اهالی سریال شهرزاد تا به امروز با بخش از بودجه فیلم که در اختیار داشتند کارشان را ادامه داده‌اند اما با به اتمام رسیدن موجودی مالی ادامه ساخت این سریال امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه راهکاری اندیشیده شده و به عنوان مثال شرایطی فراهم شود تا شخص دیگری بتواند در این امر سرمایه‌گذاری کند. از سوی دیگر اعتراض‌هایی نیز از سوی افرادی در رابطه با اینکه دستمزدی که عوامل سریال شهرزاد دریافت کرده‌اند دچار ابهام است و باید به صندوق ذخیره فرهنگیان بازگردانده شود، شکل گرفته و موجب فشار مضاعف بر دست‌اندرکاران این مجموعه موفق و پرطرفدار شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که ساخت سریال ماه تی تی داود میرباقری نیز به واسطه این مسائل تقریبا متوقف شده است زیرا قرار بود بخشی از سرمایه ساخت این مجموعه نیز توسط سید محمد امامی تامین شود.

علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود این ماجرا در آینده نیز تبعاتی را برای فیلم‌ها و سریال‌ها در پی داشته باشد و در حال حاضر سرنوشت سریال شهرزاد ۲،ماه تی تی و… در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دانلود فصل دوم شهرزاد

 

دانلود سریال ماه تی تی

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :