مدال آزادی اوباما به مارگارت همیلتون

مارگارت همیلتون (نابغه برنامه نویسی) از اوباما مدال آزادی گرفت

دختر خندون عکس سمت چپ مارگرت همیلتون هست که کدهای دست‌نویسش انسان رو تا روی ماه برد. چند روز ییش از اوباما مدال آزادی دریافت کرد!

مدال آزادی اوباما به مارگارت همیلتون

مدال آزادی اوباما به مارگارت همیلتون

بیوگرافی مارگرت همیلتون

مارگارت همیلتون (۱۷ اوت ۱۹۳۶) یکی از دانشمندان علوم کامپیوتر به حساب می آید. در زمان تحصیل به یادگرفتن علم برنامه‌ نویسی پرداخت؛ در آن زمان یاد گرفتن برنامه نویسی تنها از راه تجربی ممکن بود. مارگارت همیلتون در طول زندگی خود بیشتر از ۱۳۰ مقاله و ۶۰ گزارش (گزارش‌های مربوط به پروژه‌هایش) نوشته است.

.

پروژهٔ SAGE

از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ بر روی پروژه SAGE مشغول به کار شد، وی یکی از برنامه نویسانی بود که برنامه نرم‌افزاری اولین کامپیوتر AN/FSQ-7 را نوشتند، وظیفه AN/FSQ-7 شناسایی هواپیماهای دشمن (غیردوستانه) بود. این پروژه توسط موسسه فناوری ماساچوست با نام پروژه گردباد شروع شد که در ابتدا قرار بود برای پیش بینی آب و هوا به کار گرفته شود اما بعد از مدتی برای استفاده‌های نظامی در نیروی دفاع هوایی آمریکا توسعه داده شد. همیلتون درباره نقش خود در این برنامه نظامی چنین می‌گوید: وقتی شما در یک سازمان مشغول به کار می‌شوید به هر کدام از شما قسمتی از یک برنامه اصلی را برای برنامه‌نویسی می‌دهند این قسمت‌ها به تنهایی توسط هیچ‌کس قابل شناسایی و اجرا نخواهند بود بنابراین من نمی‌دانستم درحال برنامه‌نویسی چه چیزی هستم، حتی زبان‌های به کار رفته در برنامه‌ای که من مسوول نوشتن آن بودم یونانی و زبان لاتین بود.

.

ناسا

مارگارت بعد از پروژه SAGE به آزمایشگاه چارلز استارک در MIT، که در آن زمان در ماموریت فضایی آپولو مشغول به کار بودند، پیوست؛ و در نهایت مدیر و سرپرست برنامه‌نویسی نرم‌افزار برای آپولو ۱۱ و اسکای‌لب شد. تیم همیلتون در ناسا برنامه‌نویسی نرم‌افزاری آپولو ۱۱ برای حرکت و فرود روی ماه و سپس برنامه‌نویسی ایستگاه فضایی اسکای لب را انجام دادند. همیلتون در طول مدتی که در ناسا مشغول به کار بود در حوزه‌های بسیاری کسب تجربه کرد، حوزه‌هایی مثل :طراحی سیستم و توسعه نرم‌افزار، مدل‌سازی داده، الگوی توسعه، به حداقل رساندن خطای نرم‌افزاری، تجزیه و تحلیل دامنه، تضمین کیفیت، سیستم‌های رابط انسان و ماشین، سیستم‌عامل در نهایت تمامی تلاش‌های همیلتون و تیمش به سرانجام رسید و آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کره ماه فرود آمد.

.

جوایز

۱۹۸۶ – جایزهٔ آگوستا اِیدا کینگ از طرف انجمن زنان کامپیوتر

۲۰۰۳ – جایزه استثنایی ناسا به همراه ۳۷۲۰۰$ پول نقد (این بیش ترین مقدار پولی است که ناسا تاکنون به عنوان جایزه به فردی اهدا کرده است)

۲۰۰۹ – جایزه فارغ التحصیلان برجسته از طرف کالج ارلهم

۲۰۱۶ – دریافت مدال آزادی توسط باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :