پگاه آهنگرانی عفو شد

پگاه آهنگرانی عفو شد/ با درخواست آیت الله رییسی و‌ موافقت رهبری

به گزارش وبسایت کول عکس و به نقل از خبرگزاری فارس، حکم ۱۸ ماه زندان پگاه آهنگرانی بخشیده شد. وی پیش تر نیز یک بار در سال ۹۰ و یک بار هم در سال ۹۲ سابقه بازداشت و حبس را داشته است.

پگاه آهنگرانی عفو شد

 

در حالی که پگاه آهنگرانی مدتی قبل از ممنوع الخروجی خود خبر داده بود و اخباری مبنی بر احتمال اجرای حکم ۱۸ ماه زندان او هم منتشر شده خبرگزاری فارس از عفو این بازیگر با درخواست آیت‌الله رییسی و موافقت رهبری خبر داد.

 

در آستانه ۱۷ ربیع الاول و همزمان با میلاد پیامبر(ص)، آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبری لیست بیش از ۳۵۵۲ نفر از محکومان را جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارایه کرد که با موافقت رهبری مواجه شد. در این لیست، نام جمعی از محکومان امنیتی در حوزه‌های دانشجویی و فرهنگ و رسانه هم دیده می‌شود.

دستگیری‌های پگاه آهنگرانی / ۱۹ تیرماه ۱۳۹۰

به‌دنبال دعوت دویچه وله، پگاه آهنگرانی قرار بود از ۱۳ تا ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ برای پوشش وبلاگیِ جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۱ به آلمان برود که مقامات ایرانی از خروج او از کشور امتناع ورزیدند و در ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۰ توسط پنج نفر از اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در منزل شخصی‌اش دستگیرشده و تحت بازجویی قرار گرفت. پس از چندی خبرگزاری تابناک به نقل از العربیه دستگیری و بازداشت این بازیگر را تایید کرد. این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها این خبر را تکذیب کردند و به نقل از مادر پگاه آهنگرانی گفته‌اند که (پگاه آهنگرانی) به تازگی و برای ارایه برخی توضیحات احضار شد اما مشکل خاصی برای وی پیش نیامد.

 

آزادی از زندان

بعد از واکنش‌ها نسبت به بازداشت این بازیگر، محسنی اژه‌ای در نشست خبری هفتگی به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۰ پس از گذشت ۱۵ روز از بازداشت پگاه آهنگرانی، خبر از آزادی قریب‌الوقوع او را داد. وی همچنین مطرح نمود که پگاه آهنگرانی به درخواست یک نهاد امنیتی بازداشت شده‌است.

پس از اعلام خبر آزادی پگاه آهنگرانی جمعی از هنرمندان نظیر حبیب رضایی، رخشان بنی‌اعتماد، رسول صدر عاملی، جعفر پناهی، پرویز پرستویی، مهناز افشار، کامبوزیا پرتوی و منیژه حکمت در مقابل زندان اوین حاضر شده و تا نیمه شب ۳ مرداد ۱۳۹۰ در انتظار آزادی او بودند.

اما پس از ساعت‌ها انتظار به آن‌ها اعلام شد که آزادی پگاه آهنگرانی منتفی است.

پگاه آهنگرانی به همراه مهناز محمدی مستندساز، در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۰ پس از ۱۷ روز حبس انفرادی در زندان اوین با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. 

 

۶ آبان ۱۳۹۲ دستگیری مجدد

روز ششم آبان ۱۳۹۲ خبر رسید که پگاه آهنگرانی به «۱۸ ماه حبس تعزیری» محکوم شده‌است. منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی، در گفتگویی با ایسنا، درباره مطالب منتشر شده پیرامون صدور حکم محکومیت پگاه آهنگرانی اظهار کرد:

وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌است. گفته می‌شود اتهامات پگاه آهنگرانی به شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ مربوط بوده‌است.

وی توضیح داد: پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده‌است.

به‌عنوان مثال، فیلم دربند که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد، بدون وی در جشنواره شیکاگو، ایلینوی حضور یافت.

دیدگاهتان را بنویسید :

پست های مرتبط :

دانلود فیلم هولیا

دانلود فیلم هولیا

نام فیلم: هولیا – (Holia) مدت زمان: ۹۵ دقیقه  محصول: ۱۳۹۹ سال